24 Aralık 2012 Pazartesi

Ankara'da Nerede Kahvaltı Yapılır?

1 ay kadar önce Ankara'ya gittiğim de kuzenim ile kahvaltı yapalım dedik. Hamamönüne gitmeye karar verdik. Restore edilmiş eski evler arasında yürüyorsunuz Hamamönü sokaklarında. Her ev de ayrı bir kafe. Sokaklar Safranbolu'yu andırıyor, evlerden dolayı.






Hep gitmek istediğimiz ama her Hamamönüne gittiğimiz de yer bulamadığımız Yeşilçam Turkuaz Bahçeye gittik. Evet, yer bulduk (: Duvarlar da yeşilçam filmlerinin afişleri ile mekan çok sevimli olmuş. Açıkcası böyle bir yer de Hatay Köy Kahvaltısı (kahvaltıdaki herşey Hataydan gelmiş) bulmayı beklemiyordum. Köy kahvaltısı böyle olur diyemem, çünkü her yörenin kahvaltısı farklı olur. Ama İstanbul'da veya evde yediklerimizle orda yediklerim arasında ciddi bir fark var. Balın kaymağın tadını unutamıyorum. Ankaraya ilk gittiğim de ilk işlerimden biri olacak oraya gitmek. Tam bir organik kahvaltı ve çok lezzetli. 





Hava soğuk olduğu için açık alanları çadırla kapatmışlar hatta yer sofrası bile vardı ama biz masada oturmayı tercih ettik. Çünkü çizmelerimi çıkartmak konusunda çok üşengecim. Neyse konumuza dönersek, çadırın içinde soba vardı ama ısıtmak için yeterli değildi. Umarım ek ısıtıcılar koymuşlardır. Soba yanında oturduğunuz takdir de daha az üşüseniz de bundan ancak 1 masa faydalanıyor. Benim gibi çok üşüyenler için çadır da 1 soba yetersiz.



Eğer Yeşilçam Turkuaz Bahçeye gitmek isterseniz cumartesi giderseniz yer bulma ihtimaliniz daha yüksek. Adresini ve telefonunu merak edenler için;
Adres:
Sarıkadı sk. No:30 Hamamönü Altındağ/Ankara
Telefon: 0312 311 17 18

Not: İlk iki fotoğraf internetten alıntıdır, diğerlerini ben çektim.

1 yorum:

Duygu dedi ki...

Ankara'ya yolunm düşerse bir gün kahvaltı önerilinzi uygulayacağım teşekkürler. Ayrıca sitenizi de çok beğendim. İnsanlara yararlı bilgiler sunuyorsunuz. Sizi de siteme beklerim. İyi günler...

Gezilecek Yerler