23 Aralık 2012 Pazar

Baylan Pastanesi

Baylan Pastanesi yaklaşık 90 yıl önce açılmış ve o zamandan günümüze ayakta duran bir pastane. Kadıköy ve Bebek'te olmak üzere iki şubeleri var. 


Benim en çok sevdiğim ve Baylanın klasiği olan Kup Griye. Dondurma, kremşanti, karemal, badem karışımı harika bir dondurma. Aslında dondurmadan da öte bir tatlı. Biraz ağır insanı çok soğutuyor ama Kadıköy'de iseniz bir uğrayıp denemelisiniz.




Baylan'ın sitesinden edindiğim bilgiye göre kendileri İstanbul'un en eski yaşayan pastanesiymiş. Ve yeni ortakları ile Bebek'e yepyeni modern ve Kadıköy Baylan'ın günümüze uyarlanması gibi olan şubesini açmışlar. Ben hiç gitmesem de resimlerini gördüğüm kadarıyla yazıyorum. (: 




Kadıköyde ki şubesinin acil yenilenmeye ihtiyacı var. Aslında yaklaşık 1 ay önce Baylan'a gitmeme rağmen bu postu yeni yazıyorum çünkü en son gittiğim de Baylan benim için tam hayal kırıklığı olmuştu. Normalde eski ve sade halini çok sevmeme rağmen bir şeylerin artık yenilenmesi gerektiğini düşündüm. Sanırım sadece o gün memnun olmayan ben değildim bir kaç grupta önce oturup sonra hiç bir şey almadan rahatsız olup kalktılar. Kup Griye'yi yemek gibi bir isteğim olmasaydı, tadını bilmeseydim ben de kalkar giderdim. Ama Bebekte şubeleri olmasına çok sevindim. Üstelik Bebekte ki şubenin menüsü daha genişmiş. Gerçi ben Kup Griye yemeğe gidiceğim işte başka bir şeyi gözüm görmez. (:


Bebekte ki şubesi tam Baylan'a yakışır olmuş bence, siz nedersiniz?

7 yorum:

Duygu Senyurek dedi ki...

Bebek baylan benim favorimdir.
blogun hayırlı olsun
ben de bekleirm bloguma
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederimm (:

Unknown dedi ki...

Öncelikle Baylan'ın 10 yıldır müdavimiyim kup griye muhteşemdir yaz kış yemeye doyum olmaz :) Arada türk sanat müziği çalarlar, Henry amcayı kasada gördün mü bütün büyülü ortam canlanır :) Tabii bazen bastonlu, şık ermeni dedelerimizi görebiliyoruz. Son zamanlarda pek kalmadı ama :( Türkiye'ye italyan kahvesini ilk getiren Henry amcamızdır :)) Çok severim burayı. Eşyalarını özellikle değiştirmediklerini biliyorum. Perdelerine kadar eskiyi korumaya özen gösteriyorlar. O yüzden bende yenilenmesini kesinlikle istemeyen kişilerdenim :)

Unknown dedi ki...

curcunam, öncelikle yorumun için teşekkürler. (:
yazdıklarına katılıyorum ben de bir kaç defa Henry amcayı görmüştüm. (:
ama ufak bir kaç yeniliğe ihtiyaçları var gibi gelmişti bana. (:

Bugün Ne Yapmalı ? dedi ki...

Kaç aydır Baylan'ı yazmayı düşünüyordum bir türlü kısmet olmadı. Çok güzel bi post olmuş bu arada Kup Griye'yi Big Chefs'de denedim çok başarılıydı onu da öneririm.

Bugün Ne Yapmalı ? dedi ki...

Kaç aydır Baylan'ı yazmak istiyordum bi türlü kısmet olmamıştı. Çok güzel post olmuş ama :)
Bu arada Kup Griye'yi Big Chefs'de denedim çok güzeldi denemeni tavsiye ederim

Unknown dedi ki...

Bugün ne yapmalı, teşekkür ederim yorumun için. (: Baylan'ı kesinlikle yazmalısın, yazılmaya değer bir yer (:
Big Chefs'de de deneyeceğim ama Kup Griye'nin tarifinin gizli ve Baylan'a özel olduğunu sanıyordum.