9 Kasım 2012 Cuma

Görgülü Pastanesi

Acıbademliler tarafından çok sevilen ve gidilen mekanlardan biri. Pastane-kafe şeklinde acıbadem caddesi üzerinde bir mekan. Acıbademli hanımların çay içmek ve kurabiye yemek için öğleden sonraları geldikleri bir yer Görgülü.




Buraya gelen acıbademlilerin yaş ortalaması 30 ve üstü benim gördüğüm kadarıyla. İstanbulda belli bir yaş üstü insanlar eğer bir yere sürekli gidiyorlarsa kesinlikle güzel bir yerdir. Çünkü yılların tecrübesi sonucu orayı keşfetmiş ve müdavimi olmuşlardır. İstanbul halkı en iyiyi arıyor. Alternatiflerin fazla olmasından dolayı kalitesize kimse hoş bakmıyor ve prim vermiyor. Bu yüzden ben gittiğim yerler de eğer amcalar, teyzeler sürekli geliyorlar izlemine kapılırsam evet burada demek ki bir güzellik var diye düşünürüm.  

Görgülünün pastalarının methini duymuştum ama tatlı yemek yerine su böreği yemek istedim. Su böreğinin tadı tuzu yağı gayet güzeldi. Eee pastane tabiki güzel börek yapmalı diyebilirsiniz ama bırakın pastaneyi ne börekciler var aldığınız börek yağ içinde yüzen falan. 

Bahçeden içeri girdiğim de kurabiyelerin, pastaların, tatlıların beni al beni ye hayır beni ye demelerine dayanamadım görünüşü ilginç gelen bir pasta aldım, paket yaptırdım daha sonra denemek için. Aldığım pasta kestaneliymiş. Kestaneyi pasta sevmem aslında ama görünüşüne aldandım ve aldım. Çabucacık eve gidip denemek için sabırsızlanıyordum. 

Görgülü pastanesi sipariş üzerine nişan, düğün pastası yapıyormuş. Yaptıranlardan duyduğum kadarıyla memnun kalmışlar. Pastalar harika görünmüyolar mı?

Ve eve gelip kestaneli pastayı yediğim de tam bir hayal kırıklığı. Ben hala kestaneyi pastada sevemiyorum. Sizi bilmem ama benim damak zevkime göre değil. 
Fiyatlar şöyle efendim;
Su böreği 5 tl
Çay 2 tl
Pasta 6 tl
Yani standart fiyatları var. Başka pastalarını deneyip yine tecrübelerimi paylaşacağım umarım bir daha ki sefer beğenirim. 

Hiç yorum yok: